Skolens værdier

På UCN10 har vi klare værdier og retningslinjer, der fremmer god adfærd og trivsel. Vores værdiregelsæt sikrer et trygt og respektfuldt miljø, hvor både elever og ansatte kan trives og udvikle sig

Værdiregelsæt

For os er det helt afgørende, at vi har glade og tilfredse elever, som udvikler sig positivt både fagligt og socialt i et velfungerende og tidssvarende ungdomsmiljø.

Vi ønsker en skole, hvor de unge oplever et tillidsvækkende miljø med inspirerende og dynamiske lærere. Vi ønsker, at eleverne efter endt skolegang kan forlade skolen velforberedte på det at være en velfungerende samfundsborger.

Dette indbefatter efter vores opfattelse dyder som det, at komme til tiden, at være velforberedt og at være stabil i sit fremmøde.

Det er vigtigt, at alle elever føler sig velkomne på skolen både blandt de øvrige elever og blandt skolens personale.

Vi vil som skole ikke acceptere chikane og mobning mod personale eller elever, hverken verbalt, digitalt eller fysisk.

For at alle elever skal få det optimale udbytte af undervisningen, må personlige aktiviteter herunder brug af mobiltelefoner ikke være forstyrrende for egen og andres indlæring.

Fakta om vores værdiregelsæt

  • Formål: Værdiregelsættet er skabt for at fremme fælles værdier, engagement og ansvarlighed blandt alle på skolen.
  • Anvendelse: Værdiregelsættet gælder for hele skolen.
  • Indhold: Indeholder retningslinjer for god adfærd, trivsel, og en overordnet antimobbestrategi.
  • Fordele:
    • Fremmer et godt psykisk undervisningsmiljø med respektfulde relationer.
    • Sikrer, at alle på skolen kender skolens vision og værdier.
    • Giver grundlag for handlinger, der understøtter skolens mål.
  • Hvem: Skolebestyrelsen fastsætter skolens ordensregler og værdiregelsæt jf. folkeskolelovens § 44, stk. 4.
  • Overtrædelse: Håndteres i overensstemmelse med skolens retningslinjer for håndtering af uhensigtsmæssig adfærd og bekendtgørelse BEK 1951 om fremme af god orden i folkeskolen.
Sidst opdateret den 21. juni 2024